Friss info: Kedves Kollégák! Új év – új NLP-képzés, vírusmentesen, ONLINE is, ha szükséges! Havonta egy hétvégi (szo: 10-17 és vas: 9-16 óráig) időbeosztással. E képzés alapvetően kiképző pszichoterapeuta által végzett önismereti – elméleti és gyakorlati – képzés. “Önismeret és NLPt-módszerek szerves egységben”

Kedves Kollégák! A távolság nem számít, online sok utazási időt spórolunk meg!

NLP-NLPt önismereti csoport ,még néhány hely szabad. Kezdetekben valószínű online formában!!! ZOOM!

Módszertanilag az Erickson-i hipnoterápia és az NLP-NLPt önismereti, önfejlesztő  módszereit használjuk.

Az önismereti élményeket követően kognitív keretbe foglalunk  össze egy-egy gyakorlatot. A gyerekkortól napjainkig sokszor öntudatlanul felmerült pozitív-negatív élmények átdolgozása és jövőorientált szemlélet kialakítása jelenti a munka fő áramát. Másfelől elsajátítjuk az NLP- coaching kommunikációs módszereit.

Általános célkitűzés:

Hatékony intervenció társas helyzetekben (személyes és tárgyalási szituációkban) és önfejlesztés (új készségek kialakítása meglévő képességeink és önismeretünk flexibilisebb használatával és új gondolkodási modellek elsajátításával).

A nyolcvanas évektől kezdődően, az Egyesült Államokban kezdődött el, a management- és elsősorban leadership-tréningek NLP (neurolingvisztikus program) gondolkodási modellje szerinti terjedése.

Ez az emberi készségek és képességek új versenyét indította el, ezért az új leadership ismerete és használata egyes jelentős cégeknél már a vezetői alkalmazás feltétele. A 80-as évek végére a módszer ismertté vált Nyugat-Európában is, elsősorban Németországban, Franciaországban és Angliában. Már több éve az Európai Pszichoterápiás Társaság által elfogadott, önálló pszichoterápia, NLPt nézen.

E gondolkodási és viselkedési “humán software-ek” természetesen illeszkednek egyedi személyiségünkhöz és rejtett képességeinket tudatosan alkalmazhatóvá teszik számunkra, növelve személyiségünk erejét és rugalmasságát.

Specifikus célok

A személyes kompetencia és a szociális átütőerő (“Social Power”) növelése

  • kapcsolati képességeink,
  • meglévő és rejtett kreatív képességeink,
  • célorientált gondolkodási és
  • probléma-megoldási képességeink fejlesztése révén

Időpontok:

1. 2022. február 26-27

2. 2022. március 26-27

3. 2022. április 23-24

4. 2022. május 21-22

5. 2022. június 18-19

6. 2022. július 9-10

Nyári szünet

7. 2022. szeptember 10-11

8. 2022. október 8-9

9. 2022. november 12-13

10. 2022. december 3-4 / záró

A 150 órás  képzés tematikája:

1/. Az utilizáció elve  és gyakorlata az emberi kommunikációban, a másik személy megközelítési módjai (“hozzáférési kulcsok”)

Ø      A „ térkép nem azonos a területtel”, azaz  a kliens világszemléletének megértése  és    felhasználása a kommunikációban

Ø     Az érzékszervi nyelv használata, a rendszerelvű gondolkodási modell elsajátítása.

Ø     A testi és pszichés folyamatok tudatos és tudattalan befolyásolása. (vegetatív minták; resource-state; Moment of excellence)

Ø     A kliens non-verbális követése, belső változások monitorozása a vegetatív mintázatok alapján

Ø     A szemmozgások reprezentációi (reprezentációs rendszer) és használatuk a hatékony kommunikációban.

Ø     Az élmény-rögzítés (anchoring) módszerei. A másik személy értékeinek, vonzás-taszítás dimenziójának feltérképezése. (Két rögzítés  összeolvasztása).

2/. A raport (kapcsolatépítés) eszközei /pacing és leading/  két ember, személy és csoport, szervezet és szervezet között

Ø     A reprezentációs rendszerek /VAKO/ verbális és non-verbális megközelítései

Ø     A mentor-technika, avagy a saját kreativitás felfedezése

Ø     A hétköznapi transz-élmény, korai tanulási mintáink felfedezése.

Ø     A kommunikátor flexibilitásának növelése.

3./ Indirekt viselkedés-befolyásolás

Ø     A nyelv meta-modellje, elfedett gondolatok felszínre hozása

Ø     A Milton Modell, az indirekt befolyásolás módszertana

Ø     Célok és keretek tervezése  /cél-keret stratégiák/.

Ø     A fokális problématika kibontása és  azonosítása

Ø     A hatékony kommunikáció axiómái.

4./Kommunikatív műveletek végzése az NLP-módszerek alapján:

  • Korai tanulási minták keresése és aktiválása

Ø     Resource-felhasználás (belső erőforrások aktiválása) új személyes tervek, programok megvalósításához

Ø     Change history – a múlt negatív élményeinek megváltoztatása és    hasznosítása

  • Meggyőződések megváltoztatása (O’Connor – Dilts)
  • A hatékony érvelés struktúrája (17 érv vagy ellenérv szerkesztése –meggyőzés, kifogáskezelés, imageépítés)

5/ Framing és Reframing

Ø      Kontextus reframing és jelentés reframing

  • A hatlépéses reframing, aktuális problémák meghaladása új gondolati modellek kialakításával.

6./ NLP-kezelési  technikák:

  • Visual Squash – ellentétes motivációk egyesítése és új képességek létrehozása
  • Time-Line – az idő strukturálása,  time-management és az identitás erősítése
  • Pszichés allergiák kezelése
  • Konfliktusok kezelése
  • Új viselkedés kialakítása (New Behavior Generator)
  • Erős függőségérzés feloldása és az autonómia helyreállítása
  • Az identitás folyamata
  • Lényegi kérdés
  • Ø Szégyen-és bűntudat-érzés feloldása
  • Fóbia kezelés

7. Stratégiák

Ø     Képességek tanulása egymástól

Ø     Személyközi stressz feloldás (autoriter személyekkel szembeni szorongás

oldása).

Ø     Kritika és támadások kezelése

Ø     Tárgyalási stratégiák rendszerelvű és taktikai tervezése.

Ø     Többváltozós tárgyalási stratégiák

Ø     Kreativitás stratégia

Ø     Idő- és cél-stratégiák

8./ Szubmodalitások használata és módszerei

  • Ø A kontrasztív analízis – negatív élmények és helyzetek semlegesítése vagy pozitív élménnyé alakításuk

Ø     Veszteség-élmény feldolgozásának módszere

Ø     Swish   – nem kívánt szokások, indulati reakciók megváltoztatása – „szemüvegcsere a fejünkben”.

Ø     Godiva-csokoládé pattern (a kitartás és motiváció-keltés módszere)

Jelentkezés és további info:

dr. Biró Gyula ECP

kiképző pszichoterapeuta (NLP-NLPt,

Ericksoni hipnoterapeuta

klinikai szakpszichológus


+3620 9615 226

birogyulanlp@gmail.com

drgybiro@t-online.hu

Helyszín: 1012 Budapest, I. ker.

Specifikus célkitűzések az önismereti munka során:

- A személyes kompetencia és a szociális átütőerő (“Social Power”) növelése,

- kapcsolati képességeink, meglévő és rejtett kreatív képességeink, célorientált gondolkodási és probléma-megoldási képességeink fejlesztése

-  Identitás-élményünk megerősítése

Üdvözlettel:

dr. Biró Gyula

kiképző pszichoterapeuta, kiképző hipnoterapeuta (MHE) és kiképző neuro-lingvisztikus pszichoterapeuta (European Association for NLPt), valamint ECP (European Certificate for Psychotherapy

Kategória: Nincs kategorizálva | Szóljon hozzá most!

Pollen allergiák pszichológiai kezelése – kutatása a Károli Egyetem Pszichológiai Intézetében

Riportfilm az allergiáról dr. Biró – dr. Balogh – Betlen János MTV Ma reggel

Allergia – pszichés eredetű is lehet?

Az alábbi felhívás egy ingyenes segítő programot hirdet, egyetemi kutatási háttérrel. Kérlek Benneteket, hogy osszátok meg ismerőseitekkel, hogy eljusson azokhoz, akiknek szükségük lenne rá.

Pollen- és házipor-allergiával küzdő emberek figyelmébe ajánljuk!

Olyan pollen- és házipor-allergiás személyek jelentkezését várjuk, akik védettek vagy kevésbé kiszolgáltatottak szeretnének lenni az allergiás időszakban a por- és pollen-allergiájukkal szemben.

Kéthónapos heti egy alkalommal vezetett, másfél órás program keretén belül megtanulhatják új módon kezelni allergiás tüneteiket.

A Károli Gáspár Egyetem Pszichológiai Intézetében, dr. Biró Gyula egyetemi oktató, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta vezetésével ingyenes pszichológiai programban (vizsgálat – gyakorlati program – állapot követő vizsgálat) részesítjük tehát az önként jelentkező 18-60 év közötti pollen- és/vagy házipor-allergiában szenvedő személyeket.
Jelentkezni lehet folyamatosan az alábbi emailcímen:

allergiakutatas.kre@gmail.com

Csak küldjön egy emailt és válaszként jön a részletes információ!

Kategória: Nincs kategorizálva | Szóljon hozzá most!

Az NLP-NLPt kezdő tréning-szeminárium tematikája:

1/. Az utilizáció elve  és gyakorlata az emberi kommunikációban, a másik személy megközelítési módjai (“hozzáférési kulcsok”)

Ø        A „ térkép nem azonos a területtel”, azaz  a kliens világszemléletének megértése  és    felhasználása a kommunikációban

Ø       Az érzékszervi nyelv használata, a rendszerelvű gondolkodási modell elsajátítása.

Ø       A testi és pszichés folyamatok tudatos és tudattalan befolyásolása. (vegetatív minták; resource-state; Moment of excellence)

Ø       A kliens non-verbális követése, belső változások monitorozása a vegetatív mintázatok alapján

Ø       A szemmozgások reprezentációi (reprezentációs rendszer) és használatuk a hatékony kommunikációban.

Ø       Az élmény-rögzítés (anchoring) módszerei. A másik személy értékeinek, vonzás-taszítás dimenziójának feltérképezése. (Két rögzítés  összeolvasztása).

Ø  2/. A raport (kapcsolatépítés) eszközei /pacing és leading/  két ember, személy és csoport, szervezet és szervezet között

Ø       A reprezentációs rendszerek /VAKO/ verbális és non-verbális megközelítései

Ø       A mentor-technika, avagy a saját kreativitás felfedezése

Ø       A hétköznapi transz-élmény, korai tanulási mintáink felfedezése.

Ø       A kommunikátor flexibilitásának növelése.

Ø  3./ Indirekt viselkedés-befolyásolás

Ø       Személyközi stressz feloldás (autoriter személyekkel szembeni szorongás

Ø  oldása).

Ø  Time-Line – az idő strukturálása,  time-management és az identitás erősítése

Ø       Idő- és cél-stratégiák

Ø       A nyelv meta-modellje, elfedett gondolatok felszínre hozása

Ø       A Milton Modell, az indirekt befolyásolás módszertana

Ø       Célok és keretek tervezése  /cél-keret stratégiák/.

Ø       A hatékony kommunikáció axiómái.

Ø  4./Kommunikatív műveletek végzése az NLP-módszerek alapján:

Ø  Korai tanulási minták keresése és aktiválása

Ø       Resource-felhasználás (belső erőforrások aktiválása) új személyes tervek, programok megvalósításához

Ø       Change history – a múlt negatív élményeinek megváltoztatása és    hasznosítása

Ø  A hatékony érvelés struktúrája (17 érv vagy ellenérv szerkesztése –meggyőzés, kifogáskezelés, imageépítés)

Ø  Erős függőségérzés feloldása és az autonómia helyreállítása

Ø  A kontrasztív analízis – negatív élmények és helyzetek semlegesítése vagy pozitív élménnyé alakításuk

Ø       Veszteség-élmény feldolgozásának módszere

Ø       Swish   – nem kívánt szokások, indulati reakciók megváltoztatása – „szemüvegcsere a fejünkben”.

Ø       Godiva-csokoládé pattern (a kitartás és motiváció-keltés módszere)

Ø  5/ Framing és Reframing

Ø        Kontextus reframing és jelentés reframing

Ø  A hatlépéses reframing, aktuális problémák meghaladása új gondolati modellek kialakításával.

Ø  Az identitás folyamata

Ø  Meggyőződések megváltoztatása (O’Connor – Dilts)

Ø  Visual Squash – ellentétes motivációk egyesítése és új képességek létrehozása

Ø  Pszichés allergiák kezelése

Ø       Tárgyalási stratégiák rendszerelvű és taktikai tervezése.

Ø       Többváltozós tárgyalási stratégiák

Ø       Kreativitás stratégia

Ø  6./ NLP- módszerek alkalmazása:

Ø  Konfliktusok kezelése

Ø  Új viselkedés kialakítása (New Behavior Generator)

Ø  Szégyen-és bűntudat-érzés feloldása

Ø  7. Stratégiák

Ø    Képességek tanulása egymástól

Ø  Kreatív kibontakozás!!!

A képzéshez és a gyakorlatokhoz részletes leírást (hand out) kap minden egyes résztvevő.

Dr. Biró Gyula

NLP-kiképző pszichoterapeuta, egyetemi, klinikai szakpszichológus,

Kategória: Nincs kategorizálva | Szóljon hozzá most!

Robert Dilts ajánlása

Ajánlás

To Gyula, I appreciate your passion, your creativity and your vision. You are truly helping to create a world to which people want to belong. I know you will continue to bring NLP to Hungary with Quality and Integrity! Congratulations, Robert Dilts 24/04/08/ Robert Dilt ( www.nlpu.com )az NLP egyik, talán legtermékenyebb, megalkotója 2008. áprilisi bécsi találkozásunkkor írta a fenti személyes ajánlást nemrég megjelent könyvébe.

Kategória: Nincs kategorizálva | Szóljon hozzá most!